YHT istasyonlarındaki “Turuncu Masa” engelleri kaldırıp ulaşımı kolaylaştırıyor

Bakan Uraloğlu: “Turuncu Masa ile Hareket Kabiliyeti Kısıtlı Yolcuların Seyahatleri Kolaylaşıyor”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, yolcu yoğunluğu olan ana hat ve hızlı tren garlarında hareket kabiliyeti kısıtlı yolcuların seyahatlerini kolaylaştırmak amacıyla başlatılan “Turuncu Masa” hizmetinin 2 Aralık 2019’dan bu yana devam ettiğini belirtti.

Bakan Uraloğlu, Ankara ve Eryaman’daki YHT garlarının yanı sıra toplam 26 garda 61 personelle hizmet verilen “Turuncu Masa”yla ilgili olarak, Eskişehir, Konya, Selçuklu, Karaman, Pendik, Söğütlüçeşme, Halkalı, İzmit, Polatlı, Bozüyük, Bilecik, Arifiye, Gebze istasyonları ile Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı’nın Kırıkkale, Yozgat ve Sivas durakları da dahil olmak üzere, yolcuların seyahatlerini kolaylaştırmaya odaklandıklarını vurguladı. Uraloğlu, “Bilet alma sisteminden istasyonlardaki yardım hizmetlerine kadar birçok alanda özel gereksinimli kardeşlerimizin hayatlarını kolaylaştırıcı, onları eşit bireyler olarak topluma katıcı ve üretkenliklerini artırıcı şekilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2019 yılından bu yana 72 bin 749 hareket kabiliyeti kısıtlı vatandaş, 26 garda bulunan ‘Turuncu Masa’ hizmetinden yararlandı.” şeklinde konuştu.

Uraloğlu, özel gereksinimli vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmak amacıyla yeni istasyon ve araçları, onların standartlarına göre tasarladıklarını belirtti. Ayrıca, mevcut istasyon ve vagonların da yeni standartlara göre revizyon ve modernizasyon çalışmalarının yapıldığını ifade eden Bakan, “Garlarımızdaki asansörler, yürüyen merdivenler, otoparklar, hissedilebilir yüzey alanları dahil olmak üzere tüm içerikler, uluslararası standartlarda ve fazlasıyla donatılmış durumda.” dedi.

Turuncu Masa çalışanlarına özel eğitim

Bakan Uraloğlu, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü tarafından verilen Turuncu Masa hizmetinin önemine vurgu yaparak, “Bu hizmeti 26 istasyonda sunuyoruz ve her geçen gün kapsamını genişletiyoruz. Vatandaşlarımız arasında da büyük beğeni topluyor. Özel gereksinimli yolcularımız, bilet sistemimiz aracılığıyla seyahat edecekleri istasyonları önceden bildiriyorlar. İstasyona varışlarında, özel eğitim almış personellerimiz tarafından karşılanarak araçlarına kadar tüm hizmetlerini sağlıyoruz. İndikleri istasyonda da aynı şekilde karşılanıyorlar.” şeklinde açıklamalarda bulundu.

Uraloğlu, Turuncu Masa hizmeti verilen yerlerde görev yapan personelin, işaret dili de dahil olmak üzere çeşitli konularda özel eğitimler aldığını belirtti. Ayrıca, işitme engelli vatandaşlara çağrı merkezleri üzerinden görüntülü görüşme desteği sağlandığını da sözlerine ekledi.

Related Posts

Böyle vurgun görülmedi! Pamukla devleti dolandırmışlar!

Aydın’ın Söke ilçesinde, sahte belgelerle devletin pamuk destekleme priminden haksız kazanç sağlandığı ortaya çıktı. Yürütülen soruşturma kapsamında 248 milyon lira kamu zararına yol açtığı iddia edilen 8 şüpheliden 3’ü tutuklandı. SAHTE KANTAR …

Spotify’a dava açılabilir: ‘Dini ve milli değerler’ sopası gösterildi!

Dünyanın en çok kullanılan müzik uygulaması Spotify’da Türkiye’de ‘dini ve milli değerler’e takıldı. Kültür ve Turizm Bakanlığı uygulamayı mercek altına aldı ve “dini ve milli değerleri hedef alan içerikler” olduğuna hükmettiği durumda ceza …

Borsa ve tahvile yabancı akını: 663 milyon dolarlık alım yaptılar

Merkez Bankası’nın açıkladığı verilere göre 27 Haziran haftasında yurt dışında yerleşik kişiler, geçen hafta 247,7 milyon dolarlık hisse senedi aldı.

Ekonomistler haziran ayı enflasyonunu yorumladı: ‘TÜİK hadi oradan!’

TÜİK’in haziran enflasyon verileri sonrası memur ve emeklilerin zam oranları belli oldu. Ancak açıklanan rakamlar ekonomistler ve kamuoyunda tartışma yarattı. Uzmanlar enflasyon verilerinin gerçekçi olup olmadığını sorguluyor.

ASELSAN telsizleri çağ atladı

Kıbrıs Barış Harekatının ardından Türkiye’ye yönelik ambargolara yanıt olarak 1975 yılında yerli telsiz üretimi için kurulan ASELSAN, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) haberleşme güvenliğinin sağlanmasında kritik önem taşıyan sistemleri geliştirmeyi sürdürüyor.

AJet, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Şam’a ilk uçuşunu tamamladı

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan (İSG) Suriye’nin başkenti Şam’a yapılan ilk sefer başarıyla icra edildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir