Hopi, 19 milyon müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz etti: 1 milyon kişi sadece tek renk giyiyor!

Perakende Sektöründe Trendler Değişiyor: Hopi Perakende Raporu 2024 Yayınlandı

Perakende sektöründe önemli bir yere sahip olan Hopi, 10. yılında sektöre yön verecek “Hopi Perakende Raporu 2024″ü yayınladı. Rapor kapsamında 300’den fazla marka ve 19 milyondan fazla müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz edildi.

Rapora göre, sadık müşterilerin harcama potansiyeli yüzde 73 arttı. AVM ziyaretlerinde mağaza gezme oranı azalmasına rağmen müşteri başına harcama miktarı yüzde 63 arttı. En fazla giyim ve ayakkabı alışverişi ise İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleşti.

Özel günlerde yapılan alışverişlerde, Kurban Bayramı ve Babalar Günü, Black Friday’e göre daha fazla ilgi gördü. Alışveriş yapan müşteri sayısı yüzde 20 arttı.

Rapor ayrıca, 1 milyon müşterinin sadece siyah renk giydiğini ve mağazalarda kombinlerini tek bir reyonda görmek istediklerini ortaya koydu.

Büyükşehirlerde yapılan alışverişlerde “kendine yatırım” trendi öne çıkarken, küçük şehirlerde ise “ihtiyaç odaklı” alışverişler dikkat çekti. Ayrıca kozmetik alışverişlerinde büyükşehirlerin payı 2 kat artarken, küçük şehirlerde ise akaryakıt ve ev dekorasyonu sektörlerinin payları artış gösterdi.

İndirim Değil İhtiyaç, Müşteriyi Harekete Geçiriyor

Perakende sektörünün önde gelen isimlerinden Hopi’nin CEO’su Elif Ateşok Şatıroğlu, 2024 yılında 5,3 milyon aktif müşteriye ulaştıklarını ve toplamda 15,5 milyon işlem gerçekleştiklerini belirtti. Şatıroğlu, Hopi’nin müşterilere benzersiz bir deneyim sunan bir yapıya dönüştüğünü ifade etti.

Devam eden rekabet ortamında markaların daha etkili ve hedefe odaklı çözümler aradığını belirten Şatıroğlu, yakın zamanda Borsa İstanbul’da hisse senedi ve fon işlemlerine başladıklarını, Amerikan Borsaları’nda düşük tutarlarla hisse alımı imkanı sunacaklarını da açıkladı.

Türk Perakende Sektöründe Sadakat Trendi

Hopi’nin Büyüme ve Veriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mihrican Ünlü ise, perakende sektöründe sadakatin büyük önem taşıdığını vurgulayarak, kriz dönemlerinde müşterilerin bildiklerine ve güvendiklerine yönelmeye daha meyilli olduklarını belirtti. Sadık müşterilerin harcamalarındaki artışın yüzde 73’e ulaştığını ifade eden Ünlü, markaların müşteri deneyimine odaklanmaları gerektiğini söyledi.

Related Posts

Rezervlerde tarihin en sert kaybı

Ödemeler dengesi nisanda 7.86 milyar dolar ile 2 yılın en yüksek cari açığını verirken, 19 Mart sarsıntısının etkisiyle beraber Merkez Bankası döviz rezervleri de nisanda 25 milyar dolar azalış gösterdi. Uzmanlara göre tarihin en sert rezerv kaybı görülürken 4 aylık cari açık 20.3 milyar dolara yükseldi.

Bakan Göktaş’tan sevindiren haber! Ödemeler hesaplara yatırıldı

Bakan Göktaş, yaptığı yazılı açıklamada, çocuklara yönelik çalışmalara özel önem verdiklerini ve farklı ihtiyaçlarını gözeterek hizmetleri çeşitlendirdiklerini belirtti. SED ile çocukları, ailelerinin yanında ve sosyal çevreleri içinde …

Bu araba markası alıcılılarına 11 yıllık garanti sunuyor

Toyota’nın modellerinin mekanik parçalarına verdiği uzun garanti süresi, üretici olarak sahip olduğu uzmanlık seviyesinin büyük bir göstergesi olup , modellerine rekabette önemli bir silah daha kazandırmaktadır. HİBRİTLER İÇİN DE GEÇERLİ Elektrikli …

Fitch, Belçika’nın kredi notunu düşürdü

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, Avrupa’nın gözde ülkelerinden olan Belçika’nın kredi notunu “AA-“den “A+”ya düşürdü.

‘Fırsat kaçmasın’

Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, telekomünikasyon sektörünün önümüzdeki 15 yılını şekillendirecek kritik kararların eşiğinde olduğunu vurguladı. Özellikle fiber internet altyapısı ve 5G teknolojisine geçiş süreçlerinin Türkiye’nin dijitalleşme hedefleri için hayati önem taşıdığını belirten Aksoy, bu yıl alınacak kararların 15 yıl boyunca ülkenin dijital geleceğini belirleyeceğini söyledi.

İşçiler zam beklerken maaşları yüzde 30 düşürüldü

Türkiye’nin önde gelen restoran yemek teslimatları firması Getir, 27 Eylül 2024 tarihinde Birleşik Arap Emirlik merkezli yatırım fonu Mubadala’na satıldı. Temmuz ayınına sayılı günler kala kurye emekçilerinin zam beklerken, Turizm Eğlence ve Hizmet …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir