İlk Çinli oto Eskişehir’de banttan inecek

ATMO Group, Türkiye’deki Yatırımlarını Hızlandırıyor

Uluslararası otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group, 2023 yılında SWM Motors ile yaptığı girişle Türkiye’deki yatırımlarını ivmelendiriyor. Türkiye merkezli bir şirket olarak uluslararası pazarlarda genişlemeyi hedefleyen ATMO Group, Türkiye’de üretim için Urzema Holding ile ortak bir girişim olan Urzat Otomotiv AŞ’yi kurdu. Urzema Holding ile başlatılan ortak girişim, üretim yapılacak lokasyon olarak Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’ni seçti. SWM Türkiye, ATMO Group ve Urzema Holding’in ortak girişimi olan Urzat Otomotiv AŞ aracılığıyla üretime Eskişehir OSB’de başlama kararı aldı.

G01 PRO MODELİ İLK ÜRETİM OLACAK

2024’ün son döneminde prensip anlaşmasına varıldığını söyleyen SWM Türkiye Ticari Direktörü Burak Azmanoğlu, Türkiye pazarına büyük bir inançla baktıklarını belirtti. Azmanoğlu, Türkiye’nin önemli bir pazar olmasının yanı sıra ülke için değerli bir üretim adımına ulaştıklarını vurgulayarak, Türk tüketicisiyle buluşturmayı hedefledikleri özel olarak geliştirilen G01 Pro modelini tanıtacaklarını söyledi. Urzat Otomotiv AŞ’nin sonbaharda G01 Pro modelini pazara sunmayı planladığını belirten Azmanoğlu, ilerleyen dönemde farklı modellerin üretime dahil edilmesi için çalışmaların devam ettiğini ifade etti.

İHRACATI DA YAPILACAK

Eskişehir üretim üssünün iç pazarla birlikte ihracata da hizmet edeceğini belirten Azmanoğlu, G01 modelinin çoğunlukla Türkiye’de satıldığını aktardı. Yerli üretim olarak yollara çıkacak G01 Pro modelinin yeni iç tasarımı, teknolojisi ve motor-şanzıman seçenekleri ile pazara sunulacağını dile getirdi. İhracat altyapı çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Azmanoğlu, ATMO Group’un Balkanlar ve Avrupa’da faaliyet gösterdiğini ve Türkiye’yi ihracat üssü olarak konumlandırmanın mümkün olduğunu belirtti.

İLK ETAPTA 25 BİN ADET PLANLANIYOR

  • Urzema Holding CEO’su Murat Ertaş, kurulacak tesislerde birçok önemli modelin üretileceğini paylaştı. İlk aşamada 40-45 kişilik istihdam öngörüldüğünü belirten Ertaş, bu sayının 2026 yılında 100’e çıkarılacağını ve ikinci faz yatırımla bin 500 ila 2 bin kişiye yakın istihdam sağlanacağını ifade etti. Ertaş, tesisin 2028 itibarıyla yıllık 200-250 bin araç üretme kapasitesine ulaşmayı hedeflediklerini ve başlangıçta yüzde 25 olan yerlilik oranını yüzde 50’nin üzerine çıkarmayı amaçladıklarını belirtti.

Related Posts

Bakanlık ikinci el otomobil satışı yapanların peşine düştü: 72 milyon Türk Lirası idari para ceza kesti

Ticaret Bakanlığı, Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamında yapılan inceleme ve denetimlerde yetki belgesiz ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretinde bulunduğu tespit edilen 101 gerçek ve tüzel kişi hakkında yaklaşık 72 milyon Türk Lirası idari para cezası uygulandığını bildirdi.

Kendi kendini onaran metal üretildi!

Bilim insanları, “Bu nasıl olur?” dedirten bir olaya tanıklık etti: Yıpranan bir metal yüzeyin kendini onardığı gözlemlendi. 2023 yılında yayımlanan deneyde, Sandia Ulusal Laboratuvarları ile Texas A&M Üniversitesi’nden araştırmacılar, platinden yapılmış küçük bir metal parçasının mikroskobik çatlağının zamanla kendi kendine kapanmaya başladığını fark etti.

iOS 26, eski iPhone’ları nasıl etkileyecek?

Apple’ın iOS 26’yı tanıtmasının ardından beta sürümü yayınlandı. iOS 26, iPhone 11’leri ve iPhone 12’leri nasıl etkileyecek?

macOS 26 Tahoe tanıtıldı: Yeni Mac arayüzü ile ilgili tüm detaylar!

Apple, WWDC 2025 sunumunda yeni Mac arayüzü macOS 26 Tahoe sürümünü tanıttı. Tıpkı iOS işletim sisteminde olduğu gibi yepyeni bir tasarım dili, üretkenliği artıran güçlü özellikleri ve Apple Intelligence’ın etkisiyle Mac tarafında da köklü değişiklikler var.

V8 efsanesi geri dönüyor

Amerikan otomobil devi Stellantis, elektrikli motorlara geçiş sürecinde emekliye ayırdığı V8 Hemi motorunu yeniden üretim hattına sokma kararı aldı. Bu dönüş, özellikle ABD pazarındaki geleneksel motor tutkunlarının baskıları, şirket içi değişimler …

KiranaPro veri hırsızlığında belirsizlik sürüyor

KiranaPro’nun ani veri kaybı krizi, şirketin hem iç hem dış tehdit ihtimallerini değerlendirmesiyle karmaşık bir hal aldı. Bengaluru merkezli Hint teknoloji girişimi, verilerinin silinmesinde eski bir çalışanı suçlarken, teknik açıdan dışarıdan …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir